27 Haz 2013

Soğuk çay / Ice tea karşılaştırması

Bu sicak havada yemekten daha cok canimiz soguk bir icecek istiyor... En guzel ve saglikli olani tabi ki su. Ama degisik ve saglikli birsey istedigimiz zaman soguk cay da fena sayilmaz :) Tabi saglikli olan boyle bir icecek kendimiz yapmakla ugrasamam diyorsaniz - hazir alabilirsiniz.

Sizin icin bir kac cesit karsilastirmak istedim ve birkac cesit aldim. Neden hepsi seftali? :) Cunku seftaliyi cok seviyorum :)




Ilk markamiz Sanpellegrino. Bunu onceden hic gormemistim. Gecen gun Kipa'da buldum - denemeliyim dedim :) Cok lezzetli, hem cay tadini aliyorsunuz, hem seftali kokusunu.

Piyasaya yeni cikan soguk cay "di di" Çaykur'dan.  O kadar reklam yapmislar, her dakika televizyonda goruyorum ama acikcasi hic begenmedim. Cayla sanki alakasi yok, sadece seftalili bir icecek o da boyle posetten icecekler oluyor ya su ile karistiriliyor, onlara benzettim. Bir de gercekten cok buyuk bir kisi bunu zor bitirir.

Lipton'a gecelim. Fotografta Light olani var ama normalini de ictim - tenekesi kalmadi ama :) Tadi gercekten cok guzel. Cay ve seftali tadininin ikisini de aliyorsunuz. Light olani biraz begenmedim. Seker yerine tablet kullanirlar ya, onun tadini aldim sanki. Ama o kadar da kotu degil. Yinede orijinali cok daha lezzetli.

Ve son olarak Nestea cayimiz. Cay tadini cok almamama ragmen seftali tadi o kadar gercek ki. Sanki seftali meyve suyu iciyorsunuz. Eger oyle birsey ariyorsaniz - bu icecek tam sizin icin.

Sonuc olarak sunu soyleyim - Sanpellegrino ve Lipton benim icin en basarili soguk caylar. Tadi ve kokusu muhtesem. Sonra Nestea seftali tadi cok hosuma gitti.  Ama esim Nestea'yi Liptondan daha cok sevdi. Ve en son Caykur soguk cay. Bunu pek begenmedim. Ama bunlar tabi benim ve esimin dusunceleri. Belki siz baska  bir markayi bizden daha cok begeniyorsunuz.  Aslinda bizim de hepsinden daha cok begendigimiz bir cayi yurtdisinda denemistik. Onun hakkinda da daha sonra yazacagim. Ileride denedegim baska soguk caylari da burda paylasip, elimden geldigince guncel tutmaya calisacagim bu sayfayi :)

Sizin sevdiginiz soguk cay hangisi?:)

15 yorum:

  1. Sanırım en iyisi Lipton yine.
    Biz de dün Didi aldık, pek beğenmedik.
    Bir de şöyle bir gerçek var, eskiden bu ice tealer beni ferahlatırdı, artık onlar da fayda etmiyor. Ankara çok sıcak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katiliyorum bencede Ankara cok sicak... Serinlemek icin baska birsey bulmalari lazim...

      Sil
  2. Vallahi ne yalan söyleyeyim, ben konsantre hiç birşey almıyorum,beğenmiyorum.Kendi yaptığım icetea her zaman daha güzeldir. Ama bunları karşılaştırabilmem için, denemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede dogru olani senin yaptigini. Icinde ne oldugunu bildigin birsey icmek en iyisi. Tarifini paylasabilirsen bizde yapariz :)

      Sil
  3. Yaa bende bunları içemiyorum,ama çok içen var..Hiç içmediğim için karşılaştıramıyorum,kardeşlerim hep liptonunkini alıyor..Sıcağa karşı bence ev yapımı limonataaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limonata yerine hic birsey tutmaz. Senin limonata tarifini mutlaka en kisa zamanda deneyecegim canim :)

      Sil
  4. Şeftali Ice Tea içeceksem tercihim Lipton. Ama dün Didi Bergamotlu Ice Tea denedim ve bayıldım, bu yaz tek tercihim olacak sanırım. Denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam bir de onu deneyim :) Tavsiyen icin cok tesekkur ederim :)

      Sil
  5. Bende didinin bergamotlusunu begendim bunun disinda tercigim lipton nestea ve fustea yi hic icemedim bile limonlusu favorim birde seftali bana cok tatli geliyor cayida sekersiz ictigimdendir belki bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de cayi sekersiz severim :)
      Bergamotlusunu esim almak istemisti ama ben illa seftali diye tutturmustum..keske onu dinleseydim :)

      Sil
  6. canım çok güzel bir post olmuş...
    çok güzel açıklamalı anlatmışsın...
    didiyi denemedim merak ediyorum ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didiyi dedigim gibi sevmedim ama bergamot aromali fena degil canim :)

      Sil
  7. afiyet şifa olsun. ben bu aralar limonataya taktım şekersiz olanından nefis valla buz gibi harika oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu havada limonata super olur :) Esim yuzunden yapmiyorum ama - midesi rahatsiz. Artik iyilesince Insallah yaparim...

      Sil