5 Haz 2013

Patates çeşitleri

Merhaba arkadaslar. Oncellikle Mirac kandilimiz kutlu olsun...

Gecen yazida soylemistim size o bjuyuk organik Amerikan markettinden birseyler aldim...

Karsinizda...patates :) O kadar cok cesit var ki... Gorunce hangisini alacagimi sasirdim :) Sunu da soyleyim - gecen yazida fiyatlari gorebilirdiniz (2,49 dolar civarinda falan) ama normal marketlerde daha ucuz. Biz esimle  ilk gordugumuz yerden aldik :) O da organik patatesti :) Bu yuzden o kadar para verdik :)


Ne kadar degisik degil mi? Cesit cesit - tatli patates. Zaten onlari merak ediyordum cunku televizyonda yabanci asciler hep "sweet potato" kullaniyorlar. Turkiye'de de sadece 1-2 kez gormustum, o da zaten bu kadar farkli cesitlerde degildi ve coook pahaliydi.


Hepsi birbirinden farkli. Cesitlere gecelim...


Sol taraftan baslayalim...
1. Red (kirmizi) patates. Normal bizim bildigimiz patatesten hic bir farki yok. Kabugu sadece kirmizi renk. Tadi ayni. Ama kabugu ile bazen patates pisirirken daha kirmizi kabaugu benim daha hosuma gidiyor :)

2. Garnet sweet patates. Ici turuncu renk. Kabugun rengi de kirmiziydi ve patatesin boyu baya buyuktu. Ve fotografta gorebiliyorsunuz - kestikten sonra beyaz sut gibi birsey cikti. Cok sasirdim. Kokusu da tatli balkabagi gibiydi :) Tadi da ayni. Hatta ayni degil - o kadar tatli ki - yiyemedim :) Kendisi de normal patatese begenzemiyordu - catalla alirken lifli oldugunu farkettim - bakin :)


3. Jewell sweet patates. Kokusu ve tadi garnet patates ile hemen hemen ayni. Ama kabugun rengi biraz daha acik renkti ve ici lifli degildi. Bu patates da tatli diye geciyor ve inanilmaz tatli.

4. Hannah sweet patates. Sekli uzun ama kabugun rengi bizim normal pateteslere begenzemesine ragmen - bunun tadi da cok tatliydi.

5. Japanese sweet patates. Patatesi kestikten sonra sunger gibiydi. Keser kesmez hemen kararmaya basladi. Fotografta goruyorsunuz nasil karardi. Ayrica bu patates inanilmaz sert ve kuruydu. Bunun da tadi maalesef coook tatli :)

Onceden butun patatesleri temezleyip biraz hasladim. Ve firinda pisirmeye karar verdigim icin tadina bakamadim pismemis diye. Yaninda kucuk kucuk dogranmis haslanmis kirmizi et vardi. Ve arkadasimin bana verdigi cok guzel bir beyaz sos kullanmaya karar verdim. Icinde ne oldugunu anlamadim. Mayonez mi, yogurt mu...ilaveten cok guzel baharat karisimi.


Ve 10-15 dk firinda bekledi patateslerimiz...


Kirmizi (red) patatesi hemen yedim - bizim bildigimiz patates ama oburlerinin sadece tadina bakabildim :) Hepsi inanilmaaaz tatli. Ozellikle garnet sweet olan - resmen kabak (patates) tatlisi yapabilirsiniz - hatta seker hic kullanmaya gerek kalmayabilir. 

Bu kadar cok patates cesidi tadina baktigim icin cok mutluyum. Yeni tadlar kesfetmeye gercekten cok eglenceli...

22 yorum:

  1. ilginç, görmemiştim daha önce..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bircogunu ben de yeni gordum...Turkiye'de olmadigi icin sadece TVden gorebiliyoruk :\

      Sil
  2. :)) sayende bizde görüp öğrenmiş olduk...tatlı patatesle ne pişirilebilirki acaba.çok garip....ama yinede tecrübe etmek güzel....bu arada kandilin mübarek olsun canım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz gec oldu canim kusura bakma, senin de kandilin mubarek olsun...
      Pisiriken biraz dikkat etmek lazim...o kadar tatlilar ki cok fazla yemen mumkun degil :)

      Sil
  3. Kirmizi patates bende amasradan ordaki koyluleri yetistirdikleri urunleei sattigi tezgahtan almistim tam kizartmalik bir patatesti cok sevmistim :) ama bikadar cok cesitli patatesi ilk kez goruyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bizim normal patatesin aynisi tani..onu deneyince cok sevdik, Turkiye aklimiza geldi hemen :)

      Sil
  4. Juliacım bende Fransada gördüm,hatta ikisini denedim.Çok tatlılardı..Ama getiremedim..Paylaşımın süper ,hepsini gördük sayende..Hayırlı kandiller canım..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de getiremedim..bavul kilosunu patates icin harcamak istemedim, o yuzden orada tadina baktim :)
      Gec oldu ama senin de kandilin mubarek olsun canim :)

      Sil
  5. Juliacım, patates çeşitleri oldukça fazla. Tanıtımına teşekkürler.
    Senin de kandilin kutlu olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. AAA ...SASIRDIMMM ..
    NE DEGISIK.ALISMISIZ MAKINEDEN CIKMIS GIBI UURUNLERE ..
    NEYSE IYI KANDILLER
    GECMIS OLSUN DEMISSIN INSTAGRAMDAN SIMDI DAHA IYIYIM SAOL..

    BANADA BEKLERIMS EVGILER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sana da iyi kandiller..geldim bile sana :)
      Sevgilerle...

      Sil
  7. Julia seninde kandilin kutlu olsun. Ben ilk defa sayende gördüm bu kadar farklı patates çeşitini bir arada...
    Güzel bir sunumla yine fark yaratmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canim, cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin..gec cevap icin kusuruma bakma lutfen, biraz keyfim yokduydu da :\

      Sil
  8. FARKLI YİYECEK TİPLERİ BENİMDE İLGİMİ ÇEKER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldigince farkli seyler paylasmaya calisicagim daha cok ;)

      Sil
  9. PATATESLERE BAYILDIM AMA NEREDEN BULDUN MERAK ETTİM DEĞİŞİKLİKLER BENİNMDE HOŞUMA GİDER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim yurtdisindan aldim..Turkiye@de sadece 1 cesit tatli patates gormustuk bir kere, o da inanilmaz pahaliydi..bi daha da gormedik zaten :)

      Sil
  10. 1 yilinizda kutlu olsun bugunde benim oglumun 19 ,yili siz orada biz burada kek ile kutluyoruz. Resim paylasimlariniz bir harika bayiliyorum cekimlere..

    Tatli patates bazi yerde yam deniyor ozellikle turuncu renkli tatli olanlara bayiliyorum..sizde yapiyorsunuzdur ama incecik dilimleyip biraz yag gezdirin tuz ve karabiber serpin -varsa izgaraniz izgarada yapin-..bir folyo ya dizin ve folyoyu kapatin 10. da pisiyor..inanin bayilacaksiniz tadina..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz gec cevap yazabildim kusura bakma canim...
      Oglunuzun da dogum gunu kutlu olsun :)

      Aslinda tatli patatesi ilk defa denedim..Turkiye'de pek yok cunku :\

      Bir daha firsat olursa senin dedigin gibi yapacagim :)

      Sevgiler...

      Sil