25 Haz 2013

Sebzeli bulgur pilavı

Artik gercek yaz geldigi belli oldu... Hava cok sicakken yemek de hafif olmali diye dusunuyorum. Hem hafif hem saglikli...Karsinizda sebzeli bulgur pilavi...


Gerekli malzeme:
  • 2 kabak
  • 2 domates
  • 1 biber
  • 1,5 su bardagi pilavlik bulgur
  • 3 su bardagi su (et suyu)

Hazirlanisi:

Domatesleri, kabaklari ve biberi iyice yikayip kabaklarin ve domateslerin kabuklari soyun. Tum sebzeleri kup kup dograyip az yagda pisirmeye baslayin.


Yaklasik 10 dakika pisirdikten sonra pilavlik bulguru yikayip tencereye koyun. Yuzerine su ya da et suyunu ekleyin. Tencerenin kapagi kapatip pisine kadar bekleyin. 


Bol sebzeli, sulu yemek gibi oluyor. Bulgur sevmeyen ben bile bundan cok yedim :) Isterseniz yaninda kofte falan da yapabilirsiniz ama ben sadece yogurt koyup yedim - yogurtla gercekten cok lezzetli oluyor - tavsiye ederim...Mutlaka deneyin... 


23 yorum:

  1. Evettt yaz geldii.Ve sıcaklar bunaltıyor.
    Fotograf o kadar hoş ki bayıldım.Çok vitaminli bir pilav olmuş.Ellerine sağlık arkadaşım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sicaktan nefes alamiyorum bu yemek de cok hafif oluyor gercekten... Cok tesekkur ederim canim...

      Sil
  2. ımmm nasıl severiz ailece kızım anne bana pilav mı yapıyorsun diye sorar durur en cok da sebzelıdır tercıhımız ellerıne sağlık harıka gorunuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne guzel bende hic sevmezdim :) Sebzeli artik devamli yapacagim ama :) Cok tesekkur ederim :)

      Sil
  3. Mımmm yazın en sevdiğim,ellerine sağlık,Yanınada bir kase cacık,en güzel yemek bu sıcaklarda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cacikla harika oluyor canim. Afiyet olsun...

      Sil
  4. besleyici ve lezzetli
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık nefis bir lezzet olmuş

    YanıtlaSil
  6. Bende çok severim yazın yaparım ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim. Artik bende cok severek yaparim :)

      Sil
  7. en sevdiğim pilavdır desem abartmamış olurum herhalde :) eline sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten mi?:) Bende hic bulgur sevmezdim ama boyle bol sebze ile cok sevdim :)

      Sil
  8. Hem nefis hem besleyici ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafif ve onemli olan besleyici :) Cok tesekkur ederim :)

      Sil
  9. Tam yaz yemeği olmuş, hem hafif hem de yemesi çok zevkli, çok severim ben, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de yaza cok uygun bir yemek... Hafif ama doyurucu :) Tesekkur ederim...

      Sil
  10. Canım bayılırım ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim Deryacim...
      Sevgiler canim...

      Sil
  11. pilavların şahıdır o bee, en sevdiğim :) tavuğun da etin de yanına gider, misss. ellerine sağlık tabak çok şık :)

    YanıtlaSil
  12. Blogunuzu yeni keşfettim.Özellikle fotoğraf kalitenize bayıldım.Başarılar..

    YanıtlaSil