21 Haz 2013

Limon kremasi / Lemon curd

Gecen gun yaptigim limonlu cupcake tarifinin icinde soyledim - cupcake'in icine limon kremasi koydum. Merak edenler icin paylasiyim dedim. Inanilmaz pratik ve cok lezzetli bir krema oluyor. Isterseniz pasta icin de kullanabilirsiniz ya da bazen ben onu meyveli tart icin kullaniyorum. Hatta limon seven bir arkadasim sadece kasik alip oyle yedi :)


Gerekli malzemeler (1 porsyon icin):
  • 1 limon
  • yarim limonun rendelenmis kabugu
  • 50 gr seker
  • 1 yumurta
  • 10 - 15 gr tereyagi
Ben 2 limon kullandigim icin 1 limonun rendelenmis kabugu, 100 gr seker, 2 yumurta ve 20 gr tereyagi kullandim.

Hazırlanışı:

1. Limon kabugunu rendeleyin. Icine seker ekleyin.


2. Limon suyu sikin ve icine ekleyin


3. Boyle bir karisim olacak (limon kabugu rendesi, limon suyu ve seker). 


4. Yumurtalari cirpin ve karisimin icinde ekleyin. Ekledikten sonra yarim saat dinlenmeye birakin. Limon kabugu rendesi tum kokulari kremaya birakacak.

Yarim saat bekledikten sonra karisimi elekten gecirin. Cekirdekler, limon kabugu vs kremamizin icine girmesin :)

5. Tereyagi ekleyin. kisik ateste karistirarak pisirin. Bir kac dakika sonra kaynamaya baslayinca krema yogunlasmaya baslicak. Karistirarak 1-2 dk pisirin ama kaynatmayin. Yogun olduktan sonra ocaginizi kapatin. Artik kremayi kavanoza koyabilirsiniz. Soguduktan sonra buzdolabinda saklayin.


Afiyet olsun...

20 yorum:

  1. Oh ! çok ferah bir krema. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. cok guzel bır krema cupcake de cok guzel olmus tarıfını aldım deneyeceğım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Selmacim. Umarim begenirsin :)

      Sil
  3. çok değişik..kesinlikle deneyeceğim.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim canim. Mutlaka dene - cok hafif ve lezzetli oluyor...

      Sil
  4. Juliacım bu limonlu kremayı bende çok kullanıyorum,tartlarada çok yakışıyor,ferah ferah..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten tadi tam yazlik :) Tesekkur ederim canim...

      Sil
  5. Tarifler, resimler, anlatimlar, cok guzel..
    Sevdim ben blogu...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay cok tesekkur ederim :) Begendiginizi cok sevindim...
      Sevgiler...

      Sil
  6. harika bir paylaşım. mutlaka denemek gerekiyor. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin - umarim begenirsiniz :) Cok tesekkur ederim...

      Sil
  7. Anlatma biçiminiz çok hoşuma gitti. Kremayı da denedim tadı harika. Çok tebrik ederim. Bundan böyle bloğunuzun devamlı takipçisiyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok cok tesekkur ederim :) begendiginizi cok sevindim :)
      Sevgiler...

      Sil
  8. bu ara limonla ilgili ne varsa denemeye başladım,ilk ev yapımı lımonatayla başladım şimdi limonlu ıslak kek tarıfı ararken bu kremayı buldum harıka duruyor en kısa zamada deneyıp dönüş yaparım inş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah begenirsin canim... Sonucunu bekliyorum :)

      Sil
  9. bu tarifi çok sevdim deneyeceğim bloğunda harika benim bloğuma da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok cok tesekkur ederim... Hemen geliyorum...

      Sil
  10. o kadar tarif baktım siz mükemmel anlatmışsınız.yalnız nişastasız sadece yumurtayla bu krema nasıl koyulaşıyor?başka bir tarifle yaptım bir yumurta sarısı berbat kokuttu.sizin yönteminizi deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim :) Yumurta ve tereyag sayesinde koyulasiyor krema, nisastaya gerek kalmiyor. Deneyin, yumurta hic kokutmuyor - en azindan ben oyle bir koku farketmedim :) Umarim begenirsiniz, sonucu benimle paylasirsaniz cok sevinirim :)

      Sil