30 Mar 2015

Sütlü Tam Buğday Ekmeği (mini ekmekler)

Bahara merhaba dedik ama burda dun hava korkunctu gercekten. Oyle bir ruzgar vardi ki anlatamam. O korkunc ruzgar sesi evde bile duyuluyordu. Cayimizi alip tum gun esimle battaniyenin altinda televizyon izledik. Ama aksama dogru mutfaga girince ekmek olmadigini farkettim :) Yarin ekmeksiz ne yapacagiz derken bu tarif aklima geldi. Gecen hafta tam bugdayli un da almistim ama sadece kucuk bir korkum vardi, burdaki evimizde gazli firinimiz var ve ekmek, pogaca ya da kek yaparken ust tarafi guzel kizarmiyor ne yazik ki :( 
Neyseki, bu sefer bence sonuc pek guzel oldu :)
Bende 4 tane kucuk ekmek oldu ama daha cok yapmak istiyorsaniz malzemeleri iki kat cogaltin.


Gerekli malzemeler:
  • 125 gr tam bugday unu
  • 125 gr normal un
  • 125 ml ilik sut
  • 4 gr instant kuru maya
  • 35 gr eritilmis tereyag
  • 1 yumurta
  • 1-1,5 tatli kasigi seker
  • tuz (ben 0,5 cay kasigi koydum, cok tuzlu sevmedigim icin)
Hazırlanışı:

Unu maya ile karistirin. Tereyagini eritip icine ekleyin. Ilik sut, yumurta, seker ve tuz ekleyip hamuru yogurun. Isterseniz elde, imkaniniz varsa mikserle. Hamur elinize yapisiyorsa azcik un ekleyebilirsiniz. Elde hamuru yoguruyorsaniz yaklasik 7-10 dk surecek.


Hamurunuzu bir kaba koyup uzerini strec filmle kapatin ve sicak bir yere koyun. 1,5 - 2 saat sonra hamurunuz 2 kat belki daha cok da buyuyebilir.


Hamuru bir daha biraz elinizle yogurun ve mini ekmekler yapin. Ekmeklerin ustunde bicakla bir kesik atin. Bende dedigim gibi 4 tane cikti ama cok kucuk olmasini istemedim. Firini 170 dereceye isittiktan sonra ekmekleri icine koyun ve yaklasik 20 dk pisirin (ustu kizarana kadar) ama tabi ki herkesin firininin farkli oldugunu untumayin, belki daha az ya da daha cok surebilir.


Kahvalti icin mukemmel ekmekler oldu. Uzerine recel, tereyag, bal ya da peynir surebilirsiniz. Ya da yaniniza sandvic almak isterseniz bu ekmekleri kullanabilirsiniz.


Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Bayıldım bu ekmekçiklere.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Görüntü zaten anlatıyor lezzetini..Afiyetler olsun canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ooohhh mis, kokuları buraya geldi bu şirinciklerin :9)) çok şeker görünüyor bu pıtırcık ekmeklerrr...

    YanıtlaSil
  4. Ekmek sever olarak tarifi aldim. Elinize saglik..sevgiler

    YanıtlaSil