26 Mar 2015

Sebzeli Lazanya (brokolili ve mantarli)

Havalar bir ara duzeldi gibi geldi ama bugun saka gibi - kar yagiyor :(
Bu kotu havada da renkli yemekler olsun da moralimiz duzelsin dedim :)
Cok agir yapmak istemedim lazanyayi bu yuzden sebzeli olsun dedim ama illa brokoli ya da mantar koymak zorunda degilsiniz :) 
Buzdolabinizda kabak ya da patlican varsa onlari da kullanabilirsiniz. Her sebze yakisir bence :)


Lazanyayi hazirlarken tum malzemeleri goz karariyla koydum. Firin kabim cok buyuk degil o yuzden sadece 1 kere yemek icin yaptim lazanyayi. 2-3 kisilik oluyor.


Fotografta gordugunuz malzemeleri kullandim.
  • lazanya yapraklari
  • 1 buyuk boy sogan
  • kirmizi tatli biber
  • 10-15 mantar
  • haslanmis brokoli (bende yaklasik 7 tane)
  • kasar (ben sadece en uste rendeliyorum)
  • sut (besamel sos icin, bu sefer hazir besamel sos kullandim)
  • domates (uzeri icin)
Hazirlanisi:


Oncelikle mantarli harc hazirladim. Az miktar yagda kucuk kucuk dogranmis sogani kavurdum, sonra dogranmis mantarlari ve kirmizi biberi ekledim. Pisene kadar kavurdum.


Tencerede su kaynatip lazanya yapraklarini azcik pisirdim (normalde bunu yapmiyorum ama cok acelem vardi, cabuk pissin diye yaklasik 2 dakika haslayip oyle koydum kaliba). Yaninda besamel sos goruyorsunuz. Dedigim gibi hazir sos kullandim ama cok yakinda besamel sosun adim adim nasil hazirlandigini sizinle paylasacagim :)


Sos, harcimiz hazir olduktan sonra lazanyayi yapiyoruz :)
Malzemeleri nasil koymak istiyorsaniz o sirada koyabilirsiniz. Ben ilk kat olarak yapraklari koydum, ustune mantar harcimi ekledim ve uzerine sos doktum. Sonra tekrar lazanya yapraklari ve brokoli. Her katta malzemelerin ustune sos dokuyorum. Ayni sekilde ne kadar kat yapmak istiyorsaniz diger malzemeleri de ayni sekilde koymaya devam ediyorsunuz. En son katta yapraklarin ustune sos doktum ve domateslerle susledim. Bu guzel domatesler o kadar guzel ki en ustte dursunlar dedim :) Uzerine cok az kasar rendeledim. Hepsi bu kadar... 
Firinda 180 derecede hazir olana kadar pisirin (benim firinda yaklasik 25 dakika surdu). 


Biraz ugrastirici ama inanin gercekten deger :)

Lazanyayi yapma sebebim bu kek kalibi oldu :) Tasindiktan sonra boyle bir kaliba ihtiyacim oldu. Cok buyuk degil 23cm * 13cm ama iki kisiye yetiyor. Kek ya da ekmek cok rahat yapabilirsiniz - zaten adi ustunde kek kalibi :) Cok yakinda ekmek pisirecegim bu kalipta :) 
Eger markayi merak ediyorsaniz bu Tefal Air Bake. Aldiktan sonra farkettim ki kalip iki katliymis. Disarda da bir kac delik var hava ciksin diye. Fazla pisirseniz bile yemeginiz yanmaz diye soyluyor - onu bilmiyorum ama yemegimi firindan cikarttiktan sonra lazanya yaklasik 1 saat sogumadi bu ozelligi cok sevdim ben...


Ve... belki pek fotojenik degil ama icinden lazanyanin goruntusu boyle :)


Herkese renkli, bol sebzeli ve saglikli gun dilerim...
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Özellikle sebze dolgulu olusu cok is acici görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım,lazanyayı çok severim bu hali de hafif ve lezzetli olmuştur.Afiyet şeker olsun..

    YanıtlaSil