15 Oca 2014

The Halal Guys - New York'ta unlu helal yemegi...

Bugun sizinle tekrar degisik bir yer paylasacagim. Ve tekrar New York...Gecen sene hersey paylasmadigim her seyi simdi paylasiyim dedim, sonra da artik yeni yilda yeni tarifler paylasmaya baslarim :)

Evet... The Halal Guys. Esim cok arastirdi - heralde en unlu halal yemek New Yorkta bu adamlarin yaptigi yemek. 6th Avenue'nin ortasinda yemek yapiyorlar. Koku uzaktan bile herkes alabiliyor :) Aslinda bu tarz sokak arabalarindan New York'ta nerdeyse heryerde bulmak mumkun...ozellikle Araplar tarafindan isletiyorlar...genelde de Kuzey Afrikalilarca.
The Halal Guys bir kac yil once Hilton'un hemen yaninda oldugu icin, Hilton sikayet etmis, kisa bir sureligine kapattirmislar ama adamlar a kadar cok kazanmis ve guclenmisler ki... davayi kazanip ayni sokagin kosesine geri gelmisler :)
 Iyi ki de gelmisler...


Burasi o kadar unlu ki - bircok Amerikali unlu sık sık buraya gelip yemek yiyormus... hatta cok unlu birinin - adini hatirlamiyorum - tam yilbasi arifesine sirf bu yemegi yiyebilmek icin eksi bilmem kac derecede sokakta "2-3 saat sira bekledim ama buna deger" diye aciklamasi vardi. Bu da birsey demek ki :)

Inanilmaz cok uzun bir kuyruk var ama cok hizli calistiklari icin hemen siraniz hemen geliyor. Sirada beklerken duydum ki eger taksiciyseniz ya da "oruc tutuyorsaniz" - o zaman sirasiz gecebiliyormussunuz beklemeden.


Siramiz yaklastikca fiyatlari da cektim - nerdeyse hersey 6$. 


Menude tavuk ve kirmizi et var. Isterseniz karisik alabiliyorsunuz... Fiyat degismiyor.


Ve lutfen dikkat... Belki fotografta o kadar belli olmuyor - ama porsyon inanilmaz buyuk!!! Kocaman diyebilirim. Iki kisi anca yiyebilir :)


Ben karisik aldim - tadina bakmak icin - hangisi daha lezzetli karar veremedim - ikisinin de tadi cok guzeldi.Gerci esim tavugun tadini daha cok begendigini soyledi...halbuki kendisi kirmizi ete bayilir :)
 Et cok iyi pismis ve yumusak, tavuk zaten yumusacicik oluyor... Yaninda yesil salata oluyor, lavas ekmegi, ekmegin altinda azcik gozuken turuncu - pilav. Altinda cok var sadece ekmekle yemiyorsunuz...


Ve duyduguma gore onlarin sosu unluymus... Tadi cok guzeldi. Mayoneze ya da ranch sosa begnziyor ama degil. Tadi gercekten cok basarili. Et yemeginin yaninda harikaydi. Altinda turuncu gordugunuz pilav. Safranli sari oluyor ama bu bildigin turuncu - cok lezzetli bir pilav. 

Dedigim gibi porsiyon kocaman oldugu icin yemegimi biteremedim, esim de. Yanimiza eve goturduk ve evde bitirdik :) Yemek cok ama cok lezzetliydi. Simdi adamlari neden atilmadigini anladim :) Yine gidersem, mutlaka ordan yemek yerim...

5 yorum:

  1. Helal olsun guy'lara :)) Bu arada galiba obezitelerinin sebebi de bu koccamaannn porsiyonları..yemeklerin parasının hakkını veriyorlar desene..Afiyet şeker olsun, yarasın..

    YanıtlaSil
  2. harıka bır blog uzun zamandır gezmemmıstım...ellerinize sağlık:)sevgıler zeynep

    YanıtlaSil
  3. Paylaşım için teşekkürler. Ülkeme örnek olsun, bizde de ne kadar az koyarlarsa ve ne kadar pahalı olursa o kadar iyi olduğunu düşünüyorlar. Başarının sırrı doğru ve dürüst olmaktan geçiyor ama bizde öylelerini bulmak o kadar zor ki maalesef.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Halal guys dan mutlaka yemek gerekir bence de...

    YanıtlaSil
  5. Şahane helal restaurantların artması dileğiyle

    YanıtlaSil